電力中央研究所

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電力中央研究所 報告書(電力中央研究所報告)

報告書データベース 詳細情報


報告書番号

EY86007

タイトル(和文)

METHODS OF MARKET RESEARCH DATA ANALYSIS FORELECTRIC UTILITIES

タイトル(英文)

METHODS OF MARKET RESEARCH DATA ANALYSIS FORELECTRIC UTILITIES

概要 (図表や脚注は「報告書全文」に掲載しております)

概要 (英文)

WE ANALYZED DATA OF A MARKET RESEARCH FOR RESIDENTIAL CUSTOMERS IN TOKYO AREA, USING VARIOUS METHODS OF MULTIVARIATE STATISTICAL ANALYSES. WE OBTAINED FOLLOWING RESULTS. FIRST, FACTOR ANALYSIS AND HAYASHI S QUANTIFICATION THEORY 3 (A KIND OF OPTIMAL SCALING) ARE USEFUL TO INVESTIGATE TASTE AND DESIRE OF CUSTOMERS. SECOND, WE PROPOSED A METHOD OF COLLINEARITY DIAGNOSTICS AND DETECTING ITEMS THAT SIGNIFICANTLY AFFECT A DEPENDENT VARIABLE FOR HAYASHI S QUANTIFICATION THEORY I MODEL (LINEAR REGRESSION ON NOMINAL SCALE VARIABLES). THIRD, CHERNOFF S FACE GRAPH AND FACTOR SCORE PLOTTING ARE BOTH USEFUL TO COMPARE IMAGES OF ALTERNATIVE ENERGY RESOURCES. FOURTH, WE PROPOSED A METHOD TO ANALYZE RELATIONSHIP BETWEEN LIFESTYLE OF CUSTOMERS AND THEIR FEELINGS ABOUT ELECTRICITY OR UTILITIES.

報告書年度

1986

発行年月

1987/01/01

報告者

担当氏名所属

小野 賢治

経済研究所情報システム部経営情報研究室

キーワード

和文英文
CUSTOMER NEEDS

MARKETING RESEARCH

MULTIVARIATE ANALYSIS
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